Shopping Barang Murah

Assalamualaikum

Dekat Danga City Mall (DCM), ada jualan raya Metrojaya + Reject Shop sampai 4 Ogos 2013. Best sangat. Ada handbag, pakaian baby, toys/permainan budak, cadar, baju lelaki, baju perempuan, perfumes dan lain-lain. Bella ke DCM adalah unuk membuang masa mencuci mata je. Tak tahu ada jualan raya kat tapak expo tu. So bila tau, terpaksa lah singgah jugak dan terpaksalah membazirkan duit suami untuk membeli barang yang murah. Perempuan dan membazir tak boleh dipisahkan. 

Sejak ada Aisyah ni, barang dia jela yang Bella pandang. Handbag ke baju ke tak pandang dah. Hihi. So kat sini beli pakaian dan permainan Aisyah je. Seluar ada yang berharga RM15, stokin RM5 ada, RM9 pun ada. Baju macam-macam harga ada. Permainan kebanyakan dalam range harga RM15-RM50. Murah kan? Aisyah ni jarang dapat mainan sebenarnya. So bila harga murah, kaut banyak sikit. Hihi. 

Total RM 98

Tips Menghabiskan Duit Di Expo/Jualan Murah:
1. Kena pandai memilih
- Ada barang yang dah kotor-kotor dan tak elok

2. Fikirkan kelogikan harga dan kualiti produk
- Kalau harga RM 35, tapi kualiti macam RM 5, jangan beli
- Tapi kalau harga RM 5, kualiti macam RM 35, WAJIB beli. Hihi

3. Apa yang korang rasa nak, ambil dulu, pastu di tempat yang tak sibuk, baru buat pilihan nak yang mana
- Sebab biasanya kat tempat expo ni, orang ramai. Kalau time tu rasa barang tu cantik, ambil dulu (takut bila nak barang tu semula, tak jumpa tempat atau orang dah ambil), kemudian baru fikirkan harga dan kualiti. Tapi nanti bila dah tak nak, letak balik tempat nya semula ye. 

4. Jangan membazir dan tergesa-gesa
- Pilih dengan tenang dan buat keputusan dengan baik. Beli yang perlu sahaja (ecececeh konon nasihat kan orang, diri sendiri tak buat pun kadang-kadang). 


Terima kasih.


Comments

Unknown said…
Tip yg baik..part 4 tu xde masalah..kami mmg sentiasa bertenang dan 'xmembazir' sbb semua yg kami beli mmg keperluan...haha
Bella said…
Yg tu korg mmg sgt expert...tenanaaaaaang sgt bila membeli...lagi2 abg norman..hihi

Popular posts from this blog

Aisyah Safiyyah Azzahra

[Di Balik Tabir] Photoshoot Anugerah Cinta

Sambutan Hari Kanak-Kanak (Tema Cerita Rakyat)